Volný překlad článku ze Second Life Wiki.
Snil o virtuálním světě už od dětství, v roce 1994 poprvé uvažoval o propojení počítačů pomocí internetu. V roce 1999 založil Linden Lab (LL, česky Lipové Laboratoře). Andrew Linden uvádí, že Lindan Lab se původně zabývaly vývojem haptiky. Také pracovaly na prototypu The Rig, haptik opustili jako vývojovou cestu kvůli množství souvisejících patnetů. Pracovnáci Linden Lab, známí svým příjmením Linden v SL, potřebovali provozovat virtuální svět na vlastním hardwaru, a v roce 2001 k tomuto účelu začli budovat “LindenWorld”.
V první fázi nebyl LindenWorld otevřen veřejnosti, byl zaměřen spíše jako střílečka, a avataři byli vytvořeni z primů (říkalo se jim Primitars). Tady je video, které toto období zachycuje:
LindenWorld byl přejmenován na Second Life, 3D virtuání svět s obsahem, který vytvářejí uživatelé a kde se uživatelé mohou setkávat jeden s druhým v reálném čase.
2002
13: března se první obyvatelka virtuálního světa, Steller Sunshine, připojila do Second Life. Veřejná beta byla otevřena o sedm měsíců později, v říjnu 2002, a první avataři vypadali asi takto:
Grid se skládal z 16 regionů, první se jmenoval DaBoom, což se vykládalo jako symbolický Big Bang, tedy velký třesk, ve vývoji virtuálních světů. Da Boom, stejně jako další prvotní regiony, byl pojmenován podle uliček v San Franciscu. To se vztahovalo k prvotnímu sídlu Linden Labu na Linden Street v San Franciscu. Regiony se jemnovaly Clara, Clyde, Da Boom, Federal, Freelon, Hawthorne, Minna, Natoma, Ritch, Shipley, Stanford, Stillman, Taber, Varney, Welsh, a Zoe.
2003
Zatímco populace pomalu rostla, LL otevřely Second Life oficiálně v červnu roku 2003. Možná je to šokující, ale v té době neexistovala žádná měna a obyvatelé nebyly schopni se teleportovat. Na konci roku 2003 byl představen lindenský dolar a o dva roky později směnárna Lindex.
Kvůli přetížení simulátorů existoval systém poplatků, každý obyvatel platil týdenní poplatek podle počtu primů, které měl reznuty inworld. Tento systém šlo snadno obejít tím, že si každý své objekty sbalil do inventáře v den, kdy sčítání probíhalo a vyrezoval si je druhý den znovu.
V roce 2003 byl představen první trailer o Second life:
2004
První oficiální příspěvek do lindeního blogu napsal Phillip Linden 4. října 2004 na první oficiální Second Life blog. Byl také uveden do provozu první Telehub ve verzi 1.1.0. s povinností platit za každý teleport z telehubu do telehubu.
Zpočátku existence SL byl přístup do Seocnd Life placený formou memership – členství (nyní znáte jako Premium a Basic membership), brzy se tento model zaměřil spíše na vlastnictví, prodej a pronájmy pozemků. Mnoho podnikavých avatarů se naučilo tuto skutečnost využívat k vydělávání peněz.
2005
V tomto roce vzniknul Teen Grid,jehož historie je v závěru článku.
Začátkem roku LL odstranili většinu Telehubů z gridu a otevřeli tak možnost přímo se teleportovat na konkrétní místo. Do té doby se obyvatelé mohli teleportovat jen mezi jednotlivými telehuby a pak letět nebo jít na zvolené místo.
Telehuby byly přeměněny na Infohuby, místa určená k setkávání avatarů a také jako uvítací místa pro nováčky.
2006
1. května 2006 se dostala Anshe Chung na obálku amerického časopisu BusinessWorld, jako první osoba, která se stala v reálném životě milionářem díky podnikání v Second Life. Tato historka se stala mediálně velmi známou a zajistila rychlý růst nově registrovaných avatarů.
18. října 2006, přesně v 8:05:45 PST se do Second Life připojil miliontý uživatel. K tomuto milníku v historii byl vyroben speciální lindení medvídek.
2007
V lednu tohoto roku byl prohlížeč licencován jako open-source a uživatelé byli vyzváni ke spolupríci v rámci Architecture Working Group.První setkání AWG se konalo 13. září 2007
13. dubna LL oznámil možné zrušení hodnotícího systému profilů, který byl používán ke zvýšení sociálního hodnocení, ale i zneužíván a nepochopen.
21. května byl ohlášen WindLight – nový systém vykreslování prostředí, a který se stal součástí hlavní verze prohlížeče verze 1.19.1 dne 2. dubna. Toto byl jeden z velkých pokroků ve vykreslování grafiky v SL.
2008
22.února ohlásil Blue Linden vznik Bay City, místa, které je složeno ze stejně tématicky laděných regionů. Bay City bylo otevřeno 8. května a 24, května 2009 byl obsah Bay City zpřístupněn pro uživatele s možností jeho modifikací.
Phillip Linden ohlásil ukončení svého působení jako ředitel LL v březnu a o měsíc později představil nového ředitele společnosti, Marka D Kingdona (M Linden.)
Philip pokračuje jako předseda představenstva.
30. června se konal první teleport avatara mezi různými gridy a krátce poté, 31, července byla otevřena Open Grid Public Beta.
V srpnu bylo vydán nový engine pro skripty známý jako Mono a stal se součástí serveru 1.24
2009
20. ledna LL ohlásil, že koupil e-shopy OnRez a XStreet SL (původně SL Exchange), a že je spojí v jednu online službu, kterou nyní známe jako Second Life Marketplace.
V březnu vzniknul projekt Zindra, nový kontinent určený jako místo s obsahem pouze pro dospělé. Změnila se také pravidla pro obsah z hlediska přístupnosti podle věku, a Zindra byla spuštěna do provozu v říjnu 2009
V srpnu Tom Hale (T Linden) poprvé představil nový Second Life Viewer 2.0, který měl vyjít v roce 2010.
2010
29. srpna LL koupili acquired Avatars United, sociální síť určenou pro uživatele více virtuálních světů.
9. února byl spuštěn nový systém Second Life Forums, postavený na Jive Clearspace. Stará vBulletin fóra byla archivována.
23. února byla ohlášena veřejná beta Vieweru 2.0 a 31. března se stal Viewer 2 hlavní prohlížečem pro SL.
24. června ukončil svoji funkci ředitelel LL Mark Kingdon a Philip Rosedale jmenoval dočasného ředitele a finančního ředitele Boba Komina (BK Linden).
22. července Philip Linden ohlásil, že Burning Life je přejmenován na BURN 2 a oficiální stránkou této unikátní události se stává burn2.org
23. září LL ohlásili, že činnost Avatars United byla ukončena.
13. října Jack Linden ohlásil možnost použití meshí v beta verzi na test gridu Aditi
23, prosince se novým ředitelem LL stal Rod Humble (Rodvik Linden)
2011
3. března byla vydána Second Life Community Platform, postavená na Lithiu, na které jedou blogy, fóra, Answers (odpovědi) a znalostní databáze
29. března LL představili Basic mode, nový mod pro Viewer 2, předchozí verze byla pojmenována jako Advanced mode.
2. června ve 16 hodin LL provedlo zátěžový test Group chatu na Aditi beta gridu. K tomuto testu se připojilo mnoho účastníků v regionech Oatmeal a GC Test.
Historie Teen Second Life
13. února 2005 udělily LL “amnestii” všem uživatelům s nižším věkem, pokud se připojí jako beta testeři na službu Teen Second Life. Předtím bylo povoleno do SL vstoupit pouze po dosažení věku 18 let. Uživatelé byli převedeni do takzvaného Teen Gridu, kam nesměli žádní dospělí, s vyjímkou učitelů, také nebyla možná žádná komunikace mezi Teen a Mature gridy.V tuto dobu byl TG otevřen jen v některé hodiny podle pravidel LL. Prvních několik měsíců sem směli pouze pozvaní uživatelé a lindeni. Do 21. prosince 2005 se sem přihlásilo 1000 uživatelů.
Teen Grid byl otevřen veřejně 14. února 2005, a uzavřen 21. ledna 2011
Od 1. ledna 2006 byl TG otevřen nonstop.
První vzdělávací organizací v TG byly Global Kids v březnu 2006, kteří si zde zřídili ostrov
V lednu 2007 byly zavedeny TG Office Hours.
17. března 2007 se Blue a Philip Linden účastnili setkání o minulosti, současnosti a budoucnosti TG na Global Kids regionu.
Během roku 2007 se objevily potíže s registrací na Teen Grid kvůli chybě na serveru, která byla oddstraněna v lednu 2009
25. června ve 14 hodin PST přišel Torley Linden na hodinové setkání Teen Second Life otázky a odpovědi s obyvateli Teen Gridu na TG Multimedia Stage.
3. června 2009 M Linden přišel na Teen Grid se speciálním projevem při příležitosti pátých narozenin Second Life.
Začátkem roku 2009 byl ukončen program mentorů pro Teen Grid.
V roce 2009 měl TeenGrid okolo 50 000 registrovaných uživatelů, zhruba 200-300 uživatelů online v kteroukoli dobu. Bylo zde 203 regionů, z nich bylo jen 130 otevřeno veřejně.
Při šestých SL narozeninách byl zřízen SL6B Teen region, který byl umístěn na Mature Gridu a uživatelé se tak mohli připojit k oslavě narozenin. SL6B tématem byla “Budoucnost virtuálních světů”
V roce 2010 měl TG 93 Mainland regionů, 7 privátních estatů, 97 estatů vlastněných vzdělávacími organizacemi a projekty. Podle statistik bylo vždy okolo 2000 uživatelů onlien za posledních 30 dní a okolo 350 uživatelů online současně.
V únoru 2010 bylo spojeno Teen fórum s Mature fórem.
14, srpna 2010 Philip Liden ohlásil, že v budoucnu bude TG zrušen.
20. srpna Terence Linden ohlásil zrušení TG k 31. prosinci 2010.
29. prosince Global Kids uspořádaly Youth Forum inworld
21. ledna 2011 ve 13 hodin PST byl Teen Grid spojen s Mature/Main Gridem
Původní datum vydání: 1. červen 2011
Velmi volné pokračování první části.