Autor: Vilém Beaumont
Po třech měsících intenzivní práce na simulaci se pomalu blíží konec. Schází dosud optimalizace skriptů, scén a zvukové atmosféry. A jedna dost časově náročná věc, totiž vytvořit interaktivní a funkční finální “NPC” (non player character). Dnes jsem napsal nepostradatelnou “příručku dobrodruha”, tak vám jí sem zatím hodím 😉
Váš Vilém
**************************************************
C A T A C O M B S O F A V A L O N
– Příručka dobrodruha –
v1.2
Autorské dílo a realizace: Vilém Beaumont
Prastará bájná bytost vtrhla do království Avalonu a s ní přišla zkáza a smrt. Král říše vyslal rytíře, aby ji našli a zabili. Ale nestvůra byla příliš silná a vychytralá. Žádný z rytířů se již nevrátil živ. Nestvůra si našla skrýš v katakombách pod starým hřbitovem. Lidí se zmocnil strach, o hřbitovu se totiž říkalo, že je prokletý a že tam přebývá zlo a nebezpečné přízraky.
Vy jste hrdina/hrdinka tohoto příběhu. Vydáte se na dobrodružství do temných hlubin katakomb pod zapovězeným starým hřbitovem, s rozhodnutím utkat se s nestvůrou a vrátit království Avalonu mír a řád. Cestou vás potká mnoho nebezpečí a záhad, buďte ostražitý a důmyslný. A nezapomeňte… ne vše, co je dlouho pohřbeno, je mrtvé.
Důležité informace:
– Avatar je zásadně nesmrtelný. Ale ne zde! Zemřete-li v simulaci, budete okamžitě automaticky odhlášen z SL, vaše registrace u LindenLabs bude zrušena a váš avatar nezvratně smazán. …Houby!!! Ale: Zemřít v simulaci znamená teleport na místo, které jste určili domovem. Zmizíte ze simulace a tím pádem zemřete v příběhu. Ohledně návratu: Zastihne-li vás náhlá virtuální smrt, musíte jít celou cestu znovu (podle toho jak daleko jste se dostal).
– Jsou tři způsoby, jak spustit klíčové události:
o Nacházíte se na místě události. Obléknete předmět (klíč, symbol, a pod.) a kliknete na něj (případně si natočte kameru)
o Obléknete předmět a kliknete přímo na místo (dveře, hrob, atd. )
o Vyslovíte klíčové slovo (bez diakritiky/s diakritikou)
– V průběhu dobrodružství získáte předměty a některé odměny. Některé předměty z povrchu hřbitova se dají použít i v katakombách. Doporučuji vytvořit zvlášt složku na takzvané „quest items“ (předměty, které získáte v průběhu dobrodružství).
– Musíte stát poblíž předmětu, abyste ho mohli vzít nebo aktivovat.
– Komentáře a dialogy objektů a NPC (non player character) jdou buď přes soukromou zprávu anebo hlášení v okruhu 10 metrů. Stojíte-li příliš daleko, uniknou vám podstatné informace.
– Preventivní opatření a zabezpečení proti šidičům: Zkusíte-li přeletět anebo přeskočit jeden ze závěrečných úkolů, zažijete nepříjemné překvapení. Rovněž jsem připravil malou radovánku pro ty, kteří si myslí, že nastavení kamery a následné používání „sit/sednout“ je vhodný způsob jak se „vloupat“ do dosud nepřístupných areálů. Jen do toho lidi 🙂
– Obnovení předmětů a NPC: Vezmete-li předmět, zmizí a objeví se až po uplynutí jisté doby. Tato doba je takzvaný „respawn“. Většinou se pohybuje mezi 3 až 5 min. Pokud dorazíte na místo a předmět tam není, jednoduše vyčkejte, až se znovu objeví. Legendární bytost na konci dobrodružství má 1-hodinový respawn (pokud se vám podaří jí zabít).
– Legendární bytost je velice silná. Sám jí neporazíte. Tři avataři jsou optimální počet na finální utkání a tím dokončení příběhu.
– Katakomby mají víc než jedno patro. Nenechte se oklamat, je tam víc, než oko vidí.
– Některé pasti jsou částí úkolu/příběhu a musí se „zneškodnit“
– V parku Bohemie jsou umístněné pařezy na cvičení ovládání avatara (skákání).
– Na portálu www.secondlife.cz je diskusní blog ke „Catacombs of Avalon“. Uváznete-li v nějakém úkolu, napište do diskuze, lidé vám zajisté poradí. Ale nekažte ostatním hru tím, že budete prozrazovat příliš mnoho informací.
Přeji vám hezké prožití dobrodružství!!!
Váš Vilém
**************************************************
Závěrečně chci poděkovat několika šikovným lidem za podporu:
– Vera Eales za opravy pravopisu
– Nezbeda Matova za inspiraci a skript na „vlastní hrob“
– Zuza Ritt za opravy pravopisu a logických/technických chyb
– Nicol Niven a Mars Bury za jejich roli zkušebních králíků
– Franta Burt za optimalizaci skriptů a jiné velice užitečné rady
– Jerry Stoop za skript na „vosy“
– Mé domácí kočce Elišce za porozumění, že jsem se jí čtvrt roku nemohl věnovat v obvyklé míře
Původní datum vydání: 17. duben 2008
Autorem článku je Vilém Beaumont
Související články:
Catacombs of Avalon – blíží se release day! 17. duben 2008 (právě čtete)
Katakomby otevřeny! 23. květen 2008
Říše Avalonská, 3. červenec 2008
Asi nejvymakanější hra v SL nehře.