Mezi česky psanými odkazy na internetu najdete mnoho článků, blogů, studentských i výukových materiálů, které se věnují virtuálním světům. Často jsou psány uživateli, kteří strávili pár hodin nebo dnů ve virtuálním světě, učinili si o něm (obvykle velmi zkreslený) obrázek a pasovali se na odborníky, schopné psát články či odborné práce na toto téma.
Přehnané sebevědomí autorů pak vede k mnoha pomýleným článkům, blogům a stránkám. Díky líným a nic si neověřujícím žurnalistům či spěchajícím studentům, se tyto nesmysly opisují a šíří dál a dál.
Pokud hledáte ověřené, prožité a prakticky vyzkoušené poznatky a informace od někoho, kdo se virtuálním světům věnuje velmi intenzivně již od roku 2007, můžete si přečíst tohoto průvodce virtuálními světy.
Virtuálních světů existují v době psaní článků (rok 2012) stovky, a uživatelských účtů ve všech virtuálních světech bylo na konci roku 2011 evidováno přes 1,7 miliard.
Tento průvodce se bude věnovat především světům fungujícím na stejných principech jako Second Life, tedy postavených na technologii OpenSimulator a okrajově několika dalším světům a technologiím, které jsou založeny převážně na obsahu vytvářeném jejich vlastními uživateli. Spolu s popisem zajímavostí a odlišností jednotlivých technologií a světů se také bude zabývat prohlížeči, kterými jsou tyto světy navštěvovány.
Obsah průvodce:
Průvodce virtuálními světy 2012: Sim-on-a-stick
Průvodce virtuálními světy 2012: Second Life a OpenSimulator – hlavní rozdíly
Průvodce virtuálními světy 2012: Nastavení prohlížeče – výběr gridu
Průvodce virtuálními světy 2012: Hypergrid – cestování mezi světy
Průvodce virtuálními světy 2012: OSgrid
Válka světů? Jak Second Life “bojuje” proti OpenSim
Průvodce virtuálními světy 2012: InWorldz
Průvodce virtuálními světy 2012: směnárna a peníze ve virtuálních světech
Průvodce virtuálními světy 2012: Avination
Průvodce virtuálními světy 2012: Kitely
Průvodce virtuálními světy 2012: Metropolis
Průvodce virtuálními světy 2012: SpotOn3D
Tento článek vyšel poprvé 6. 7. 2012. Informace v tomto článku, i v celé sérii, odpovídají stavu virtuálních světů v roce 2012.